Tänkaren

Alla inlägg den 5 september 2009

Av Andreas - 5 september 2009 00:53

Jo, jag gör visst det.. Kanske helt obefogat, jag vet inte.. Jag är en tänkare, och inte en sån som Maria & Culle nu får en bild av i huvudet.. Haha..Lite mer på det seriösa planet nu så att säga. ^^.


Det har virvlat en massa tankar i min lilla skalle det senaste. Varför blev det som det blev? Varför blir det si och så? Varför gör folk på det sättet som de gör i vissa situationer? Vad är det som gör att en person säger som de gör? Det är sådant jag tänker på och mycket annat. Kanske skriver lite mer ingående om detta någon annan gång, eller senare om ni har tur, men just nu orkar jag inte det.


Sitter nere hos Stefan på bottenvåningen, har haft en trevlig kväll med honom, Maria & Culle. Det blev mestadels poker, placeringar nedan:


  • 1. Stefan
  • 2. Jag
  • 3. Maria
  • 4. Culle

Så en viss ung man blev riktigt uttråkad av att åka ut först av alla, men det är ju sånt man får ta i dessa stunder. :) Funderar på om jag ska gå upp till mig nu, Culle har åkt hem och det känns lite ensamt trots att det finns två otroligt trevliga personer/vänner kvar här.


Nej, later. Tjingeling!



Vad står på,
åhh ******* drar sin hand genom kolsvart hår
jag är ju här,
hon fingrar förstrött där alla tidningar står
det är kallt, november överallt
bland sten och sprucken asfalt
och grå kvarter

jag smakar på ett regn, som faller ner, ner, ner
någonstans är jag på känn, det kommer mer, mer, mer
jag smakar på ett regn, som blöter ner, natt som dag
sköljer över hela stan

vart ska du,
åhhh
******* ler så där som man går mitt itu
jag är ju här
mmm hon säger du och jag är inget att vi har just nu
och det är ju sent, sista bussen går snart hem
och jag vill inte sova ensam
nåt mer

jag smakar på ett regn, som faller ner, ner, ner
någonstans är jag på känn, det kommer mer, mer, mer
jag smakar på ett regn, som stänker ner, natt som dag
sköljer över hela stan

jag smakar på ett regn, som faller ner, ner, ner
någonstans är jag på känn, det kommer mer, mer, mer
jag smakar på ett regn, som stänker ner, natt som dag
sköljer över hela stan
sköljer över hela stan
sköljer över hela stan
jag smakar på ett regn som faller ner

Think about it

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards