Tänkaren

Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Hektisk men ack så trevlig Onsdag

Av Andreas - 14 januari 2009 23:05

Bilden är från Nyår, men så ni ser hur de jag nämnt i texten ser ut :) Jag till vänster, Maria i mitten och Culle (lite tillgjord) till höger.


Var ska man börja? Jo, just det. Kan börja med gårdagskvällen. Culle kom aldrig, han orkade inte betala bussen ;) Så det blev ju datorn ett tag, men sen slutade ju självklart Internet att funka när min far hade fått ner någon uppdatering som fick datorn att börja cpa sig. Så då fick man fördriva tiden med en film, Feast 2 Sloppy Seconds. Skulle visst vara en skräckfilm, men icke då. Kändes mest som en avdankad gammal komedi från 80-talet, dvärgar och ett par överlevande människor kämpade för att komma ifrån någon stad i USA som hade intagits av orealistiska monster. Var en pina att ta sig igenom den, skrattade mest åt att den var så jävla ful.


Somnade väl runt 01:00 inatt, Culle ringde och väckte mig när jag låg och halvsov en halvtimme tidigare, berättade att vi kunde dra in till Vimmerby idag, så det blev sova tidigt för att gå upp runt 10:00 imorse.


Skapligt trött jag var när jag vaknade, men upp kom jag konstigt nog! Jag är en sån person, att när jag ska upp på morgonen, jag kan ställa hur många alarm och klockor som helst, jag reagerar inte ens... Helt sick är det... Men det har blivit bättre med tiden, det var dock överjävligt när jag försov mig när jag gick Gymnasiet i Linköping, då skulle man liksom upp vid 05:15 på morgonen för att ta tåget till skolan, det var för jobbigt för mig. Så jag hade väl en del frånvaro vilket i sin tur ledde till massa skit från lärarna. :)


Så när jag och Culle kom in imorse till stan, så gick vi först till Dressman för att handla upp mitt presentkort jag fick av min kära mor i julklapp, blev ett par riktigt sköna brallor som jag är helt såld på numera, 200:- kostade de. Såna där mjuka, men ändå jeansaktiga. Kommer vara väl använda av mig vill jag lova. För resterande 300:- inhandlade jag 7 (!!!!) par boxershorts, finns absolut inget bättre än att dra på sig ett par nya boxershorts. Kollade först om det fanns några snygga, heta skjortor att inhandla till våren, men icke då. Antagligen får man kolla närmare Mars om man ska hitta något digert på den avdelningen.


När vi var klara efter 40min där, så skulle Culle handla lite julklappar (sent påtänkt) till Maria, och det var ju väldigt fina julklappar hon fick senare under dagen, bland annat en penna som var helröd med typ en kyckling längst upp på toppen. Vad fan fick hon mer?! Ja, just det. Två små barnpooler, så att de kan åka "pulka" när väl snön kommer tillbaka, OM den kommer tillbaka vilket jag verkligen inte hoppas. ;)


Sedan bar det av ner till Komvux för att möta Maria innan vi skulle dra upp till bowlinghallen. Ja, och bowlingen vet vi ju alla hur det gick redan, så det är ju inget vi behöver ta upp egentligen, eller? Njae, ok då. Bara för ni är nyfikna. Jag vann ju såklart, vi körde två serier, gav Culle ett försprång på 13poäng efter första, för att sedan gå ifrån och vinna med drygt 30poäng. Enkel seger som sagt, dock inte oväntat ;)


Sen hem till Maria, jag och Culle slappade framför Cartoon Network medans hon packade lite, verkligen riktigt onödig kanal. Vem vill egentligen se massa dåligt gjorda figurer göra massa saker som inte ens är verkliga och går att göra i riktiga livet? Har de som gör tecknade serier tänkt på att det är små barn som ser på det? De kan ju få för sig att det går att hoppa från ett tak ner till marken utan att slå sig. Roligt att få en stämning för något sånt. Haha.


Sedan var det bussfärd hem, vilket inte var speciellt roligt. Eller det är ju slappt, men förbannat långtråkigt, finns ju inget att göra på en buss. Haha. Och under kvällen har jag och Culle bara slappat, spelat lite FIFA -08 på Xbox360 Live. Gick väl sådär, kunde ha gått bättre men också sämre. Vi är nog trots allt det mest tragiska paret någonsin på såna spel när man ska spela i samma lag. Passningar går fel, vi dribblar istället för att frispela varandra, men roligt har vi. Det är väl trots allt det som är huvudsaken? :)


01:00 inatt kommer jag presentera en nyhet på McFly's blogg, återkommande samma tid varje natt givetvis. Dagens Spel. Där kommer jag presentera morgondagens bästa spel i mina ögon, med en kort liten analys till varför spelet är bra, sedan är det bara för er att börja tjäna lite pengar genom att läsa mina tips hoppas jag. :) Kommer även fler nyheter längre fram denna månad, när jag väl kommit på vad för några de är ;p


Det var allt för mig för stunden, vi höres och synes.


Over & Out !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 10 december 2009 00:40

  http://eurothinker.wordpress.com   Nya bloggen, jag slutar blogga här för det finns mer funktioner på Wordpress. Ni som följer denna, inte för att jag tror någon gör det men, kan klicka er in på länken och fortsätta följa där. :) ...

Av Andreas - 8 december 2009 14:03

Ja, tjenare! "- Kan jag komma upp till dig nu?! För jag har ingenstans att ta vägen!"   HAHAHAHA!!!   Nästan så man tycker lite synd om Chris när man hörde hans sorgsna röst i telefonen! ...

Av Andreas - 4 december 2009 08:49

Ja, vad säger man?!   Jag har vaknat tidigt varje morgon denna vecka, idag för att jag somnade innan 23.00 igår kväll. Satan vad störande.. Jag vill inte gå upp klockan 07.30 en vardag, varför skulle man vilja det?! Fixa detta nu, Chris! Ge tillb...

Av Andreas - 3 december 2009 09:21

Godmorgon! Jag tror bestämt att min vän Chris gett mig morgonbloggens signatur inpräntad i skallen eller något, jag vaknar galet tidigt varje morgon nu alternativt blir väckt av någon som ringer på dörren som nyss typ! Det är väl bara ett t...

Av Andreas - 28 oktober 2009 21:02

Ja, IFK-supportrarna säger det väl. En sorgens dag för alla Hammarbyfans och klubben.   ...

Think about it

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards